01.01.2013 Tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bünyesinde, 'Yaşanabilir Çevre ve Marka Şehirler' vizyonuna hizmet etmek üzere faaliyet göstermeye başlayan Alo 181 Çevre Hattı, her geçen gün hizmet kalitesini daha da artırarak, üstlendiği görevi başarıyla yerine getirmektedir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın çalışma alanına giren bütün konularda, Türkiye geneline hizmet veren merkez 2013 yılında 242.347 çağrı karşılayarak hem bakanlık üzerinden büyük bir yük almakta hem de Devlet-Vatandaş iletişimini en üst seviyeye çıkarmaktadır. Ayrıca başlatılan işlem sonuçlanınca vatandaşların geri aranarak bilgilendirilmesi yapılmaktadır.
Çevre ve Şehircilik konusundaki soruları yanıtlamak, ihbar ve şikâyetleri değerlendirmek amacıyla oluşturulan "Alo 181" çağrı merkezine yapılan çağrılarda en fazla merak edilen konu ise kentsel dönüşüm oldu. Kentsel dönüşüm çağrılarını; ÇED çalışmaları, gürültü, hava kirliliği, çevre yardımları ve imar uygulamaları gibi konular takip etmektedir.
Çağrı merkezini arayan vatandaşların yüzde 72,98'i bilgi alırken, yüzde 22,45'i şikayette, yüzde 4,56'sı da ihbarda bulunmuştur.
Tekirdağ İlinden çağrı merkezimize gelen 638 adet çağrının önemli bir kısmı bilgi edinme amaçlı olup, bunu ÇED çalışmaları şikayetleri takip etmektedir. İlimizden yapılan 638 adet çağrının tamamı incelenerek sonuçlandırılmıştır.
İlimizden çağrı merkezimize yapılan şikayetler sırasıyla; ÇED Çalışmaları, Hava Kirliliği, Gürültü, Su Kirliliği, Yapı Denetimi ve İmar uygulamaları şeklindedir.